Købsbetingelser

1. Om virksomheden

Virksomheden Nuvira (050504-XXXX) har sit hovedsæde i Göteborg.
Postadresse: Decembergatan 74.

Ønsker du at komme i kontakt med os, send en mail til kontakt@nuvira.dk med din henvendelse og dine kontaktoplysninger – vi vender tilbage hurtigst muligt.


2. Bestilling

Når du har gennemført en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse på din e-mail. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Er der fejl i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os på kontakt@nuvira.dk.


3. Levering

Vores normale leveringstid er 5–12 hverdage. Bemærk, at ordrer afgivet i weekenden tidligst afsendes mandagen efter.

Ved høj belastning hos fragtfirmaet kan der forekomme forsinkelser. Vi beder dig have forståelse herfor, da det ligger uden for vores kontrol.

Hvis der opstår forsinkelser (uden at vi har informeret dig om længere leveringstid), skal du kontakte os på kontakt@nuvira.dk.

Bemærk, at der kan pålægges yderligere told- og momsafgifter, da du som kunde anses som privatimportør af produktet.


4. Priser

Alle priser i webshoppen angives i SEK og er inkl. 25 % moms.

Vi forbeholder os ret til prisændringer som følge af leverandørændringer, trykfejl eller ukorrekte oplysninger og kan justere prisen i sådanne tilfælde.


5. Fortrydelsesret

Ved køb af varer på hjemmesiden har du som kunde en lovbestemt 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag, du modtager varen.

5.1 Udøvelse af fortrydelsesret

Du skal meddele os, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Meddelelsen sendes til kontakt@nuvira.dk. Den skal tydeligt indeholde dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer samt hvilke varer returneringen vedrører.

Varerne skal returneres straks og senest inden 14 dage efter meddelelsen om fortrydelse.

Du afholder selv omkostninger til returfragt. Varerne skal returneres i original emballage og forsvarligt pakket.

Vi forbeholder os ret til at fratrække et beløb svarende til en eventuel værdiforringelse, hvis varen er brugt eller beskadiget.

5.2 Fortrydelsesretten gælder ikke for:

  • Varer der af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager er plomberede, og hvor plomberingen er brudt

  • Lyd- eller billedoptagelser, hvor plomberingen er brudt

  • Specialfremstillede varer med personlig prægning

  • Tjenester, som er fuldt udført, efter at du har givet samtykke til opstart uden fortrydelsesret

  • Varer der hurtigt kan forringes, fx fødevarer

  • Løssalg af aviser eller magasiner


6. Reklamation og klager

Vi kontrollerer alle produkter inden afsendelse. Skulle produktet alligevel være beskadiget eller forkert leveret, retter vi fejlen uden beregning i overensstemmelse med gældende forbrugerlovgivning.

Du skal altid kontakte os for godkendelse, før en defekt vare returneres. Klagen skal fremsættes straks efter, at fejlen er opdaget.

6.1 Fremgangsmåde ved reklamation

Fejl og defekter skal altid reklameres til kontakt@nuvira.dk, med oplysning om dit navn, adresse, e-mail, ordrenummer samt en beskrivelse af fejlen.

Kan vi ikke udbedre fejlen eller levere en tilsvarende vare, refunderer vi beløbet i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi dækker returfragt ved godkendt reklamation.

Vi forbeholder os ret til at afvise en reklamation, hvis varen ikke anses for defekt i henhold til lovgivningen. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra Forbrugerklagenævnet.


7. Ansvarsbegrænsning

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader som følge af produktet.

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller fejl, der skyldes forhold uden for vores kontrol (force majeure) – fx strejke, brand, krig, myndighedsbeslutning eller udeblevne leverancer fra leverandører.


8. Produktinformation

Vi forbeholder os ret til trykfejl samt udsolgte varer. Vi kan ikke garantere, at billeder på hjemmesiden præcist gengiver varernes udseende, da farver kan variere afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi bestræber os dog altid på at præsentere produkterne så korrekt som muligt.


9. Cookies

Ifølge lov om elektronisk kommunikation skal besøgende informeres om, at cookies anvendes. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer og gør det muligt at følge brugerens adfærd. Du kan indstille din browser til automatisk at afvise cookies.


10. Personoplysninger

Ved køb hos os accepterer du vores privatlivspolitik og behandling af personoplysninger. Vi værner om dit privatliv og indsamler kun de nødvendige oplysninger for at kunne behandle din ordre. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjemand uden lovlig grund.

Nuvira er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Oplysningerne bruges til at håndtere din ordre samt – hvis du har tilmeldt dig – at sende nyhedsbreve og kampagnetilbud.

Vi følger GDPR (databeskyttelsesforordningen).


11. Ændringer af betingelserne

Vi forbeholder os ret til at ændre vilkårene. Ændringer offentliggøres på hjemmesiden og anses for accepteret i forbindelse med nye ordrer eller besøg på hjemmesiden.


12. Tvister og lovvalg

Kan en tvist ikke løses i mindelighed, kan du som kunde indgive klage til Forbrugerklagenævnet. Bor du i et andet EU-land, kan klage indgives via EU-Kommissionens ODR-platform: ec.europa.eu/consumers/odr.

Ved tvister følger vi afgørelser fra Forbrugerklagenævnet eller tilsvarende instanser.
Tvister om fortolkning eller anvendelse af disse betingelser afgøres efter svensk ret.